SCRATCH  AND  ROBOTICS  PROGRAM

INTRODUCTION

Κύριος σκοπός του προγράμματος είναι η καλλιέργεια της υπολογιστικής σκέψης των μαθητών και η ανάπτυξη της συνθετικής και αναλυτικής τους ικανότητας.

Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από την διδασκαλία ιδιαίτερα μοντέρνων εκπαιδευτικών ενοτήτων όπως η δημιουργία ηλεκτρονικών παιχνιδιών και ο προγραμματισμός εκπαιδευτικών ρομπότ με την βοήθεια του εκπαιδευτικoύ περιβάλλοντος προγραμματισμού Scratch.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές από 10 ετών και άνω.

Περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων εργαλείων, σύντομες αστείες ταινίες βίντεο , κουίζ, ασκήσεις, λύσεις ασκήσεων, εκπαιδευτικά παιχνίδια, ασκήσεις πραγματικών συνθηκών (projects), συνοδευτικά έγγραφα και παρουσιάσεις.

Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των βίντεο του προγράμματος είναι ότι είναι μικρές ταινίες κινουμένων σχεδίων όπου κάθε ήρωας έχει μια μοναδική και χιουμοριστική προσωπικότητα.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΣΤΟΧΟΙ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι μαθητές θα είναι σε θέση να:


• Κατανοούν βασικές έννοιες σχετικά με τον προγραμματισμό και τις τυπικές δραστηριότητες που σχετίζονται με τη δημιουργία ενός προγράμματος.


• Κατανοούν και να χρησιμοποιούν τεχνικές υπολογιστικής σκέψης όπως ανάλυση και κατακερματισμός προβλημάτων, αναγνώριση προτύπων, αφαίρεση και αλγόριθμους για την ανάλυση ενός προβλήματος και την ανάπτυξη λύσεων.


• Γράφουν, δοκιμάζουν και τροποποιούν  ένα πρόγραμμα χρησιμοποιώντας  ψευδοκώδικα.


• Κατανοούν βασικές αρχές και όρους που σχετίζονται με την κωδικοποίηση και τη σημασία του καλά δομημένου και τεκμηριωμένου κώδικα.


• Κατανοούν και χρησιμοποιούν προγραμματιστικές δομές όπως μεταβλητές, τύπους δεδομένων και λογική σε ένα πρόγραμμα.


• Βελτιώσουν την αποδοτικότητα και τη λειτουργικότητα χρησιμοποιώντας επαναλήψεις, δηλώσεις υπό όρους, διαδικασίες, καθώς και γεγονότα και εντολές σε ένα πρόγραμμα.


•  Ελέγχουν,  αποσφαλματώνουν ένα πρόγραμμα και να βεβαιώνουν ότι ικανοποιεί τις απαιτήσεις  τους.

  • Κατασκευάζουν με άνεση τα δικά τους παιχνίδια.

ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Μοναδική καινοτομία του προγράμματος αποτελούν οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες ρομποτικής, με το Edison Robot το οποίο μπορεί να προγραμματιστεί με Scratch. Αυτό σημαίνει ότι ο σπουδαστής βλέπει τον κώδικα του να έρχεται στη ζωή, ο οποίος τον βοηθά ειδικότερα να επιτύχει τους εκπαιδευτικούς στόχους κάθε μονάδας.

Τελευταία προσθήκη αποτελεί η ενσωμάτωση δραστηριοτήτων με τον μικροελεγκτή Micro:bit, ο οποίος επίσης προγραμματίζεται επίσης με Scratch.

Υποστήριξη τριών κύριων ανοικτών πηγών υλικού.

Ευρεία γκάμα πρόσθετης υποστήριξης εξαρτημάτων, αισθητήρων, επεκτάσεων κ.α.

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ  ΜΑΘΗΤΩΝ

Εξατομικευμένη πρόσβαση στην online εκπαιδευτική πλατφόρμα.

  • Εκπαιδευτικά βίντεο.​

  • Ψηφιακοί πόροι.​

  • Κινούμενες ιστορίες​.

  • Διαδραστικές δραστηριότητες

  • Quiz σε κάθε ενότητα

  • CERTIFICATE OF COMPLETION μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων.

  • Πρακτική εξάσκηση σε κάθε ενότητα.

  • Επέκταση του προγράμματος με προγραμματισμό σε ρομπότ και μικροελεγκτές.

Υποστήριξη  Εκπαιδευτικού

Οι  εκπαιδευτικοί υποστηρίζονται καθ' όλη τη διάρκεια προγράμματος σε κάθε βήμα με διαθέσιμους πόρους διδασκαλίας.

Οι πόροι περιλαμβάνουν:

  • δημιουργία εικονικής τάξης για την παρακολούθηση της προόδου των μαθητών τους.

  • σχέδια μαθημάτων,

  • οδηγό καθηγητή,

  • φύλλα δραστηριοτήτων,

  • εκπαιδευτικά βίντεο,

  • online δραστηριότητες,  καθώς  και 

  • face to face υποστήριξη από τους ειδικούς του STEAM INNOVATION LABS.

Περιεχόμενο Προγράμματος

Syllabous

Σχεδιασμός ηλεκτρονικών Παιχνιδιών & Εισαγωγή στο Scratch  /  5 Topics  1 Quiz

Edison Robot Introduction  /  7 Topics

Συντεταγμένες (RE)  /  3 Topics   1 Quiz

Μεταβλητές (RE)   /  3 Topics   1 Quiz

Δομή Ακολουθίας (RE)  /  4 Topics   1 Quiz

Δομή Επανάληψης (RE)  /  4 Topics   1 Quiz

Δομή Επιλογής (RE)  /  5 Topics   1 Quiz

Γεγονότα και επικοινωνία χαρακτήρων (RE)  /  5 Topics   1 Quiz

Micro:bit & Scratch  /  4 Topics

Banana Chase (Το Παιχνίδι) (RE)  /  7 Topics

(Ed)Scratch Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος; (RE)

Σε ποιους απευθύνεται:

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε Φροντιστήρια Πληροφορικής, Συλλόγους, Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης, Κέντρα Ρομποτικής, ΙΙΕΚ, αλλά και όλους όσους  επιθυμούν να εντάξουν στα μαθήματα τους ένα πρωτοποριακό και καινοτόμο πρόγραμμα.

Το STEAM INNOVATION LABS προσφέρει συνεχή υποστήριξη, προβολή, διαφήμιση και μοναδικά προνόμια σε όσους επιλέξουν να εντάξουν το πρόγραμμα SCRATCH AND ROBOTICS PROGRAM  στο εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα.

Θέλετε περισσότερες πληροφορίες;  Επικοινωνήστε μαζί μας.